وداع با پیکر شهید سید رضی موسوی در سوریه  و عراق + فیلم
کد خبر: 4190378
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

وداع با پیکر شهید سید رضی موسوی در سوریه  و عراق + فیلم

پیکر شهید سید رضی موسوی با برگزاری مراسمی باشکوه در سوریه و عراق تشییع شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم؛ با برگزاری مراسم تشییع با شکوهی در مرقد حضرت رقیه علیها السلام، با پیکر شهید رضی موسوی در سوریه وداع شد.

 به این مناسبت مراسم عزاداری در حلب و دمشق برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم اعلام کردند که ترور این فرماندهان عزم محور مقاومت را قویتر خواهد کرد.

در همین خصوص، شیخ اکرم دیاب، عضو شورای مرکزی حزب الله به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: درست است که پیکر شهید سید رضی موسی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه، در میان ما نیست اما روح او در کالبد بسیاری از جوانان و برادران مجاهد فی سبیل الله حلول کرده و ان شاءالله محور مقاومت به مبارزات خود ادامه می‌دهد.

ابو مجاهد، نماینده جنبش جهاد اسلامی در سوریه هم به خبرنگار العالم گفت: رژیم صهیونیستی هر قدر هم که فرماندهان مقاومت فلسطین، ایران یا حزب الله را ترور کند، نمی تواند خللی در عزم محور مقاومت ایجاد کند و مقاومت فلسطین و عرب به راه خود ادامه می دهد. ما در محور مقاومت تا آزادی فلسطین و اخراج آمریکایی ها و صهیونیست ها از منطقه، از تقدیم شهدا هیچ ابایی نداریم.

در شهر حلب هم، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به همین مناسبت مجلس ترحیمی برگزار کرد. همچنین مجلس دیگری در مقر سفارت ایران در دمشق با شرکت گروه های مقاومت و شخصیت های سوری برگزار شد. شرکت کنندگان از مقام این شهید و نقش او در مبارزه با تروریسم در سوریه و نقش بارز وی در دفع حمله های صورت گرفته به حلب تجلیل کردند.

حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه نیز گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت حتما در زمان و مکان مناسب پاسخ این جنایت را خواهند داد و انتقام سختی خواهند گرفت.

سرتیپ طلیع القنطار، افسر ارشد ارتش سوریه در این مراسم گفت: این شهید جایگاه ویژه ای در پشتیبانی از ارتش سوریه و مقاومت داشته است و این امر در مورد سرداران جمهوری اسلامی ایران چیز تازه ای نیست. این جنایت رژیم صهیونیستی، همطراز ترور شهید قاسم سلیمانی است. دشمن می کوشد پس از شکست در غزه، برای انحراف افکار عمومی داخلی خود دست به هر جنایتی بزند. اکنون شمارش معکوس برای انتقام شروع شده است و همه چیز بستگی به زمان و مکان مناسب دارد و سراسر محدوده جغرافیایی محور مقاومت، عرصه این انتقام است. چون سید رضی، سردار سراسر قلمرو محور مقاومت است.

پیکر شهید سید رضی موسوی که روز دوشنبه در سوریه به شهادت رسید هم‌چنین چهارشنبه، شش دی در نجف اشرف تشییع شد.

در مراسم تشییع پیکر شهید موسوی جمعیت زیادی از مردم نجف حضور یافتند و تصاویر آن شهید را در دست داشتند.

در کربلای معلا هم پیکر شهید سید رضی موسوی با حضور گسترده مردم عراق در حرم امام حسین (ع) تشییع شد.

در مراسم تشییع این مستشار برجسته ایرانی، محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق و تعدادی از مقامات محلی استان کربلا حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha